zondag 11 september 2011

de toekomst ligt voor ons en elke dag is een nieuw begin.....

dit schreef ik op Facebook, alweer een paar weken geleden, in een korte ideeën uitwisseling met een vriend. 

Elke dag is een nieuw begin, dat geldt misschien vandaag wel in het bijzonder. In veel PKN-kerken in ons land was het vandaag Startzondag, het begin van het zogenaamde winterwerk. Ook in mijn eigen "Brugkerk" in Lemelerveld. 

Wij waren er niet bij maar het was vast een heel fijn. Samen vieren, samen eten, samen zijn. 

Het is vandaag natuurlijk ook een dag van herdenken. 9-11. Al weer tien jaar geleden stond de wereld even stil. De aanslagen in Amerika schokten de hele wereld. We weten bijna allemaal nog wat we deden die dag en waarom. Ongeloof, verdriet en angst. Allemaal bekende gevoelens. Bij veel mensen maakten die gevoelens en gedachten plaats voor woede, haat en een roep om vergelding. 

levensboom op een stofpanel.
afkomstig uit de Elzas. 
( foto van Quiltpalace )

De gevolgen zijn duidelijk en belasten ons nog steeds.  Velen van ons zijn bang ( gemaakt ) voor een denkbeeldige vijand. Maar, lieve lieve mensen, laten we de angst achter ons laten en vandaag opnieuw beginnen. Met liefde en respect omzien naar onze naaste. Dan is afkomst, ras, huidskleur, religie of sexe niet meer belangrijk. Naaste voor uw naaste. 
De toekomst ligt voor ons.

Please translate with Google-translate in the language you wish. 

1 opmerking:

Johanna Zweden zei

Ja Ina dit staat mij ook nog diep in mijn geheugen gegrift, en dat beeld at ik toen op de Tv aan mij voorbij zag komen, zal ik nooit meer vergeten.
Daarom is het fijn dat mensen daar soms even stil bij staan.
Groetjes Joke