donderdag 7 mei 2009

nieuwe boeken / new books



Vanaf vandaag wil ik proberen mijn berichtjes twee-talig te schrijven. Nederlands en Engels. Een uitdaging omdat, hoewel ik vroeger bijna dagelijks de Engelse taal gebruikte, het tegenwoordig nog maar af en toe voorkomt.



From today on I will try to write my blog bi-langual. Dutch and English.
It is a challenge since I do not speak or write English daily anymore.

Afgelopen vrijdag was ik op de OEQC in Veldhoven en daar heb ik een paar mooie boeken ( Susan - http://www.kalquilts.com/ - ) gekocht. Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in boeken over vrij machinaal borduren - dus zonder borduurmachine - op je gewone huishoudnaaimachine.

Last friday I have been to the OEQC at Veldhoven and I have bought a few lovely books by Susan from www.kalquilts.com I am very interested in free machine ambroidery on a normal sewingmachine.



Ook kocht ik voor mij nieuwe machine naalden: van Titanium in twee dikten en machinenaalden met een dubbel oog ( boven elkaar ) . Gewoon van Schmetz dus een prima merk. Kan dus geen kwaad voor mijn naaimachine. Ik zal mijn bevindingen wel laten weten.



I also bought a new type of machine - embroidery and sewing neeldles: Schmetz Gold and a bouble Eye Needle. I will let you know if it works well.

Natuurlijk heb ik de quilts bewonderd met vriendinnen afgesproken en gekletst, kortom, een leuke dag gehad.



Ofcourse I have admired the shown quilts and I have talked with many friends , so it was a lovely day.

De boeken zijn voor mij de inspiratie om mijn "paintings" die ik twee jaar geleden tijdens onze vakantie in Polen maakte te gaan bewerken. Ik deed dat al eerder maar nu moet het ook maar eens bestudeerd worden. Ik wil ook meer foto's gaan bewerken met vrij machinaal borduurwerk.

The books must give me more inspiration to make "quilts" from the "paintings" which I have made two years ago on our holidays in Poland with friends. ( find bed&breakfast Nekla by Google ) I also want to make more foto-quilts.

2 opmerkingen:

José zei

Leuk Ina
ik ben benieuwd. zal je blog en je inspiraties volgen
Groeten José Middelhuis

geni zei

Nice blog, Ina.
Thank you for sharing.
I'm very interested in your review of the embroidery books.