zondag 29 maart 2009

textielPlusdag 2009



Gisteren in alle vroegte vertrokken naar de jaarlijkse TextielPlus dag in Nieuwegein. Hier vind je alles wat je op textiel gebied maar enigszins kunt bedenken. Workshops, materialen, tentoonstellingen en vooral heel veel vrouwen ( en een paar mannen ) in veelkleurige en soms absurdistische uitdossingen.

Een waar genot. Dini en ik gaan al jaren samen ( behalve toen we opeens gezamenlijk ziek waren en we elk apart in ons bedje lagen te balen ) en nu was ook Mini mee en het is ons gebleken dat je met zijn drieën nog meer plezier hebt dan met zijn tweeën. Een dag met veel inspiratie.

We hebben ook veel mensen gesproken, van oude en van nieuwe quiltgroepen, een praatje gemaakt bij diverse winkeliers en ontwerpers. Staan smullen bij de videopresentatie van de nieuwe Bernina 830 ( die ik dus niet ga kopen ) maar hmmmmmmmm wat een machine.

En natuurlijk heb ik ook wat dingetjes gekocht - o.a. wat polyestervliezen, diverse meshen, een paar folies en een pot met indigo verf en als klapper van de dag: een heel mooi jasje van Paapje ( een van mijn favoriete merken ) met dank aan Liesbeth. Zie foto. Ik loop er van de zomer weer heel mooi bij.

Vandaag is dan "the day after" - de boel weer opruimen, de moede voeten laten rusten en nadenken over het "nieuwste" project - dat wat nog bedacht en misschien ook gemaakt moet worden..................

1 opmerking:

Joosje zei

Inderdaad, mooi jasje. Ik heb Liesbeth helemaal niet gezien. Dacht dat ik alle kramen langs geweest ben. Dus niet.
Vandaag in de tuin bezig geweest. Heb even de linnen garens van de belgiesche jongens uitgeprobeerd. In de spoel werkt het prima. Grappig, ze menen zelf dat het niet wil op de naaimachine.
Saluut Joosje