woensdag 16 juni 2010

quiltfestival Groningen

Afgelopen weekend was de eerste editie van het quiltfestival in Groningen. In tien dorpen, in prachtige authentieke middeleeuwse kerkjes,  op "Het Hoge Land" zoals deze streek in Noord Groningen ook wordt genoemd,  hingen zomaar honderden quilts en andere textiele werkstukken, van heel klassiek tot hedendaags en vernieuwend. 
We zijn is plaatsjes geweest waar wij nog nooit van hadden gehoord en dan ben ik toch redelijk bekend met  de Nederlandse en Groningse topografie. We reden door "Doodstil" bijvoorbeeld en over kleine smalle betonweggetjes door een omgeving waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan.

Indrukwekkend landschap.
Wijds en verstild.
Eenzaam landschap.
Oneindig mooi landschap.
Rust.
Gastvrij en Gesloten.
Stil.
Te Stil.
Beangstigend landschap.
Voorouderlijk landschap.
Thuis maar ver weg - landschap. 
Welkom.
Thuis.
Mooi landschap.
Stil landschap.
Mijn landschap.
Verwant landschap.

Ik plaats bij dit bericht geen foto's van quilts etc. Gewoon omdat ik nu liever een beeld schets van de omgeving en de sfeer.

( en dan heb ik net gehoord dat over twee jaar er een nieuwe editie is van dit mooie gebeuren. )



1 opmerking:

marjolijn zei

Ik heb genoten van deze tentoonstelling. Heel veel mooi werk gezien. Ook jouw mooie quilt Ina! Wat een prachtige dorpjes hebben we toch in "onze" provincie (en dat zegt dan een Utrechtse!). Ik vind Rottum ook zo'n prachtig dorpje. Nog even en dan staat het dorp vol met bloeiende stokrozen.
En ik kijk nu al uit naar de volgende tentoonstelling.
groetjes, Marjolijn