zondag 27 juni 2010

collage quiltjes als voorbereiding


Gisteren en vandaag heb ik onder meer gewerkt aan een 4-tal collagequiltjes in wit en naturel kleurige lapjes.
De meeste stoffen zijn puur katoen, maar er zitten ook blends bij met polyester en viscose of linnen.
Ben heel benieuwd hoe dat uitpakt wanneer ze morgen worden geverfd met Procion-verf. Er zullen zeker verschillen te zien zijn - de ene stof pakt nu eenmaal beter en anders dan de andere.
Ik ga voor het experiment.

We gaan met onze quiltgroep verven in de tuin bij Dinie.
Alsof we, toen we het planden een paar weken geleden, dat het morgen weer mooi weer zal zijn. 

De derde foto, dat is hier de bovenste, is een stuk gestikte Hobbs-interfacing. Ook die wil ik verven met Procion. Kiek'n wat wöt, zoals ze hier zeggen. Nu al benieuwd naar het resultaat.

Natuurlijk ga ik ook nog gewoon wat katoenen stoffen verven, als je de mogelijkheid moet je die grijpen. Ik vind het stof verven wel erg leuk maar zo'n geklieder om het in je eentje te doen. Met de quiltgroep is het veel leuker.




Geen opmerkingen: