woensdag 10 maart 2010

klaprozen of papavers.



Het begin is er - ergens oktober 2009 heb ik een afbeelding geverfd met strijkverf op katoenen poplin met de bedoeling daar onder leiding van Colette Berends een mooi doek van te maken. Helaas kon ik de cursus niet afmaken maar ondertussen lag daar toch nog steeds dat lapje met de klaprozen. Dit weekend heb ik de stoute schoenen aangetrokken, er een sandwich van gemaakt en ben ik begonnen met het stikken van de lijntekening. Niet met zwart, dat vond ik erg hard worden, maar met mooi donkerpaars viscose garen.
Het is de bedoeling dat ook de geverfde delen nog gedeeltelijk met "treadpainting" wordt ingevuld en ook de achtergrond moet worden gequilt. 

This weekend I started quilting a handmade painting ( on cotton poplin ) I have made a sandwich of it and started to stitch the outer lines with a darkpurple viscose yarn. I want to "threadpaint" into the painted areas aswell and the background also need to be quilted. This is a first impression.

Geen opmerkingen: