zondag 29 augustus 2010

tip van de dag ( tips and trucs )

probeerseltje..............

Vandaag las ik op de blog van Bernina USA een heel goede tip die het delen waard is. 
Koop bij aanvang van een nieuw project of gewoon atijd, steeds twee klosjes van hetzelfde garen en gebruik de ene klos bovenop je machine en met de andere vul je gelijk je spoeltjes. 
Je hoeft dan nooit bang te zijn dat je te kort garen hebt voor een project en omdat je voor het in elkaar zetten van een quilt toch vaak neutralen gebruikt - grijzen, ecru's beiges - kun je er zelfs een voorraadje van aanleggen. 
Dit sluit prima aan bij mijn advies van een paar dagen geleden: gebruik altijd hetzelfde garen ( kleur en kwaliteit ) bovenop en in de spoel. 

As read on the Bernina USA blog - always buy pears of threads for using on you quilting and
 sewing project. One spool to fill your bobbins with and the other one as the upperthread. Now you will always have enough threads to complete your sewing without any worries. . 

3 opmerkingen:

christina zei

De tip is leuk, maar ik vind het nogal wat. Soms betaal ik meer dan 10 euro voor een mooie klos. En dan heb je nog maar 1 kleur. Eigenlijk heb ik er nog nooit geen problemen mee gehad dat ik te weinig garen had. Soms heb je een spoeljte met net een andere kleur. Dan vind ik dat geen probleem, want aan de onderkant wonen toch geen mensen.

Hennie zei

Handige tip, bedankt ! ! !
Groetjes Hennie.

marjolijn zei

Wel een goede tip hoor. En inderdaad altijd eerst wat uitproberen, dat werkt dus ook prima. Kun je altijd de spanning wat bijstellen.
En ik ga gauw kijken in Nw Buinen hoor. 43 quilts, dan klinkt wel heel veelbelovend!
gr. Marjolijn