woensdag 3 februari 2010

Mijn Sporen .............addicted to fabric


Mijn sporen.............
Jaren geleden ben ik traditioneel begonnen met patchwork en quilten. Zoals vrijwel iedereen; door veel te lezen, tentoonstellingen te bezoeken en door cursussen en workshops te volgen bij veel en diverse internationaal bekende lesgevenden en textielkunstenaars werk ik momenteel meer eigentijds / moderner maar wel steeds voornamelijk met stof, katoen - zijde. Af en toe een uitstapje naar niet textiele materialen. Het experiment is altijd dichtbij. What if??................
Ik werk hoofdzakelijk met de naaimachine maar handwerk ga ik niet uit de weg.

Inspiratie vind ik in mijn omgeving, in de mensen die ik liefheb, in het prachtige Overijsselse landschap - in de multiculturele samenleving van vandaag de dag.

Mensen zijn belangrijk voor mij en mijn kijk op de wereld als kunstenaar.

Mijn sporen...............
zijn verdiend, een afdruk van mijn bestaan. Nagelaten gedachten, verzorgende handen, werkende handen, biddende handen; rimpels, liefde, boosheid en verdriet - het leven laat zijn sporen na en al die gedachten hebben een plaats gekregen in de quilt die ik maakte voor het Textielkunstproject 2010. Elke naad, elke kraal, ieder paillet op haar plaats - de quilt is gemaakt met de rafels van de stof als de zelfkant van het leven.

Ik hoop dat u geniet van de projecten  in Leiden, in maart aanstaande, maar ook dat u steeds wanneer u een (textiel)tentoonstelling bezoekt openstaat voor dat wat de kunstenaar u wil vertellen. 
Vaak ligt er een inspiratieboek - kijk er eens in en laat, wanneer die mogelijkheid er is, een reactie achter.


Geen opmerkingen: