maandag 22 juni 2009

tijd is alles - Cirkels.

Toen wij een paar maanden geleden aan de slag gingen met het thema "TIJD"; een opdracht van Emmy in het Dutchbagladies project - schreef ik ongeveer het volgende gedicht. Toen kon ik er daarna niets of niet veel mee - nu denk ik dat het toch het onderwerp wordt en blijft voor mijn quilt.


Cirkel.

Alles is Tijd en Tijd is alles -
Tijd, vandaag en gister, morgen,
Tijd van ooit een nieuw begin
en heel ver weg - daar aan de einder.......

Tijd is leven en Tijd is liefde
Tijd is nu en straks en later
Tijd is eeuwig voor altijd
Er is onbegrensde tijd.

Tijd................
de weg van nu naar later
zomertijd en wintertijd
tijd op weg van nu naar later
tijd op weg naar eeuwigheid.

maart 2009.
ina klugt - berghuis.

Nu kan ik het delen, nu kan ik ook de quilt afmaken .

Foto volgt.

4 opmerkingen:

Elly zei

Zeer bijzonder dit gedicht.

Corryna zei

Dit is een mooi gedicht Ina. Wie weet geef je nog eens een bundel uit. Het heeft wel wat van Toon Hermans. Bijv. het gedicht Heimwee.

Anoniem zei

Ina,
wat een mooi, ontroerend gedicht. Een gedicht om vaak te lezen.
Groeten
Mieke

Anoniem zei

Prachtig gedicht Ina, dat word vast een heel mooi quilt.
Groetjes Joke