woensdag 17 juni 2009

Trapsuutjies




Jaren geleden maakte ik kennis met Laura Liebenberg. Zij importeert o.a. verf uit Zuid-Afrika, haar geboorteland. ( http://www.trapsuutjies.com/) Enthousiast gemaakt door haar verhalen en de mogelijkheden die deze verf biedt ben ik zelf ook gaan "schilderen".
Geen "echte" schilderijen maar impressies met kleur of landschapachtige motieven, die later met behulp van onder andere vrij machinaal quilten en vrij machinaal borduren kunnen worden bewerkt.
Met dit type verf is veel mogelijk, je kan ermee stempelen, reserveringstechnieken toepassen etc.
Wilt u meer weten over mijn manier van werken dan kunt u natuurlijk contact met mij opnemen.
Er zijn veel vergelijkbare verven op de markt en het is leuk te experimenteren en aldoende kom je dan tot de ontdekking dat bepaalde soorten verf wel of niet bij je passen. Dit type verf past goed bij mij.
Many years ago I first met Laura Liebenberg from http://www.trapsuutjies.com/. She made me enthousiastic about her paints and since then I like to make paintings etc. My paintings are mostly impressions of colour and landscapes by accident. Afterwards I make embellishments by for example free-motion machinequilting and embroidery.
There are a lot of such paints available and it is always nice to experiment and to learn about materials etc. I am very fond about Trapsuutjies.

2 opmerkingen:

Corryna zei

Mooi gedaan! Laura heeft fantastische producten. Ik heb begrepen dat haar procion verf ook heel goed is, mooier nog dan van andere leveranciers. Als mijn verf op is, plaats ik een bestelling bij haar. Ik denk dat ik mijn verf ook snel weer eens uit de kast moet halen. Daar staat het al te lang in.

Anoniem zei

Een heb ik in het echt mogen bewonderen vond hem prachtig.
Groetjes Joke