zaterdag 11 april 2009

zwart wit en een beetje rood ( een illussie uit 2007/8 )


Vandaag zomaar een mooi plaatje.
Op vakantie in Frankrijk ( 2007 ) liepen we over een pleintje waarvan het tegelwerk een soort optische illussie was. Uiteraard heeft mijn man toen een foto gemaakt en later dat jaar heb ik er een quiltje van gemaakt.
Ook op internet vond ik later iets soortgelijks, een tekening.
Zwart-Wit met een rood randje werd mijn uitvoering. De quilt is op de naaimachine gequilt met wit, rood en zwart-metallic garen. ( in totaal drie keer )
Vorig jaar hing hij op de tentoonstelling in Veldhoven. Nu hangt hij in de huiskamer in de leeshoek.
Waar ik mij dus telkens weer over verbaas - overal is inspiratie. Heel vaak pak ik onderweg mijn "doedelboek" - een uitdrukking van een vriendin en bij mij is dat vaak alleen maar een papiertje - of mijn fototoestel om snel iets vast te leggen om niet te vergeten.
Ik wens iedereen die dit leest hele fijne en gezegende Paasdagen toe.

4 opmerkingen:

Olive Tree zei

Hi, it's a very great blog.
I could tell how much efforts you've taken on it.
Keep doing!

ina zei

Thank you very much, a message all the way from Taiwan, great. Thank you very much and yes, I will continue.

Corryna zei

Ina wat leuk. Ik zag ook zoiets op Linda's blog. Jij had dus blijkbaar al veel eerder zo'n quilt gemaakt. Ik vind het effect leuk. Een beetje 3D.

Linda Robertus zei

Hee, dat ziet er bekend uit! Wat een prachtige quilt Ina, en wat grappig dat ik dus hetzelfde idee had dat jij al veel eerder had! Groetjes uit Brissy,
Linda