donderdag 26 februari 2009

textielproject NBvP 2010


Een aantal maanden geleden stond er een oproep van Mathilde Jongbloed in het blad van Vrouwen van Nu om deel te nemen aan het "textielkunstproject 2010" dat volgend jaar in maart plaats vindt in Leiden en vanmorgen was de eerste ontmoeting in Zwolle.
We mochten kennismaken met elkaar en elkaars projecten en voorkeuren en dat was gezellig en meestal interessant.
We gaan aan de slag met het thema: 'MIJN SPOREN" en dat maakt mij er van bewust dat een vrouw in haar leven heel veel sporen achterlaat. Leven, liefde, verdriet, geluk, vreugde en vriendschap - zwangerschap; bevalling, operaties; pijn ; het leven laat haar sporen na.
Er was een korte discussie: het aanvankelijke voorstel was "de sporen die ik achterlaat"wat bij enkelen de reactie opriep van "ik ben nog niet dood " - maar volgens mij zou dan het thema moeten zijn: " de sporen die ik nalaat"
Nou ja - zomaar een gedachtenspinsel.
Ik weet nu nog niet waar ik uitkom wat dit project betreft maar het is wel een boeiend thema.

Omdat een bericht zonder plaatje eigenlijk niks is plaats ik hierbij een foto van de quilt die ik vanmorgen heb gepresenteerd - quilt en vilt. Gemaakt op de naai- en de punchmachine met katoen, wol, zijde, flanel.


1 opmerking:

Anoniem zei

Dat zal vast weer een heel mooi project gaan worden, en ik kijk er al naar uit om het te zien,
Dit is ook een prachtig mooi quilt.
Ben je in Veldhoven dit jaar!
Groetjes Joke