zondag 29 januari 2012

inspiratie op het internet

Op internet, of het nu op YouTube staat, op websites en blogs van medequilters of op QuiltTV,  overal is inspiratie te vinden. Technieken, filmpjes, patronen etc. etc. Ik ontvang al heel lang de nieuwsbrieven van  Laura en Linda Kemshall van DesignMatters. Heel mooi gemaakte TV shows met soms heel voor de hand liggende technieken en materialen, alleen; zelf heb je er misschien nog nooit zo aan gedacht. 

En er zijn natuurlijk meer shows, heel bekend zijn ook de shows van Ricky Tims en Alex Anderson. Een grote variatie van quilters, textielartiesten, ontwerpers en nog heel vele meer passeren daar twee keer per maand de revue. Ook daar zijn free shows te bekijken. 

En wat betreft Ricky Tims; hem hoor ik ook bijzonder graag. Hij maakt naast bijzondere quilts ook mooie muziek. Indiaans geïnspireerd?? Ik weet het niet maar in zijn muziek hoor ik een soort van transparante geheimzinnigheid. 

En nu we het toch over hem hebben: hij komt naar Europa in maart. Op 8 maart geeft hij twee lezingen in Utrecht, op 9 maart gaat hij naar België. Ik heb me voor beide lezingen ingeschreven en hoop op een verrassende dag uit. Ik begreep dat er nog een paar kaartjes verkrijgbaar zijn via de website van Bernina.

My blog today is about some interesting links at the internet. 
Laura and Linda Kemshall and their Design Matters; Ricky Tims and Alex Anderson are just a few of the quiltingartist who are sharing and inspiring us with lovely techniques and quilting advices.

Please enjoy. 

Geen opmerkingen: