vrijdag 29 januari 2010

textielkunstproject "Vrouwen van Nu" Sporen 2010

Gisteren is de quilt ingeleverd: Op initiatief van Mathilde Jongbloed kwamen wij ongeveer een jaar geleden voor het eerst bij elkaar: textielkunstenaars in allerlei verschillende diciplines. Het doel was "ïets" te maken ten behoeve van het Textielfestival in Leiden in maart 2010. Na een paar tussenliggende bijeenkomsten was gisteren dan het uur U. In totaal 18 verschillende projecten werden ingeleverd. Het was een geanimeerde en drukke samenkomst waarbij we natuurlijk elkaars werk hebben bewonderd.  Op de foto's een paar details van mijn quilt. Ik heb de resten van twee eerdere quilts gebruikt ( allemaal stof van Kaffe Fassett ) en daarvan heb ik twee quiltjes gemaakt die ik op elkaar heb gezet en daarna heb versierd met veel kralen en pailletten. 
Het resultaat stemt mij tevreden.

Wilt u deze quilt zien en alle andere projecten? Ga dan in maart naar Leiden.

1 opmerking:

Anoniem zei

mooi....
Margreet, San Antonio